Puteți obține un final „fericit” în primele minute ale Baldur’s Gate 3, într-un fel

Ei bine, oameni buni, am învins jocul. Sau, măcar, am încheiat jocul…

Îmi place un joc care ne permite să sfidăm așteptările pe care jocurile le pun asupra noastră. În Far Cry 5 , de exemplu, puteți aștepta fără a face nimic la începutul jocului pentru a evita toate celelalte evenimente din joc, aducând credite fără a face o mișcare. Și în Baldur’s Gate 3 , poți face o alegere foarte aproape de început, care încheie aventura înainte de a începe cu adevărat — iar personajul tău este complet mulțumit de asta.

Creditele nu se rulează atunci când faci această alegere, așa că nu este chiar un final oficial, dar primești un ecran „Game Over” care fie te trimite înapoi la meniul principal, fie la o încărcare anterioară. Nu mai citiți dacă nu doriți să știți despre ce este vorba („spoiler”), dar este doar un eveniment rapid care se poate întâmpla imediat după introducerea despre nautiloid.

Pe măsură ce rătăciți pe locul prăbușirii nautiloidului, veți întâlni un dezlănțuitor al minții încă în viață și puteți intra într-un dialog tăcut cu acesta. Dacă treci de o verificare a Inteligenței, te poți concentra asupra gândurilor în timp ce încearcă să te manipuleze. Acest lucru nu face decât să vă mărească conexiunea, permițându-i dejucătorului minții să sugereze telepatic să vă sacrificați corpul pentru a putea supraviețui.

Ți se oferă încă două oportunități de a rezista atracției minții cu verificări de înțelepciune, dar dacă le ignori și alegi „lean in, as for a kiss” și apoi insisti „everything is fine”, vei auzi o ultimă linie din naratorul: „Warm, wet tentacles wrap themselves around your head, and for the first time in your life, you’re perfectly happy.”

Chiar dacă aveți membri in viața din „party”, următorul lucru pe care îl vedeți este un ecran Game Over pe care v-a scrie „Your party has been defeated,”.

Ar fi foarte greu să eșuezi ambele „DC5 Wisdom” care verifică cine se împotrivește jupuitorului minții, cunoscând deja doi oameni ghinioniști care au avut mintea jupuită după ce au trecut testul de Inteligență și apoi au trecut două verificări groaznice de Înțelepciune.

Poate că nu este „un final” în sensul tradițional, dar este o modalitate de a încheia jocul , din punct de vedere tehnic, iar protagonistul este fericit – pentru un scurt timp – așa că este suficient pentru mine să susțin că am învins Baldur’s Gate 3. Petrecându-mi restul weekendului progresând campania principală (unde nu am lăsat ca un jupuitor de miniți să-mi devoreze creierul) hoinărind si vorbind cu animalele în loc să avansez „povestea principală”.